dimarts, 21 d’abril de 2009

PER L’AEROPORT SOBRE DUES RODES.

Cada dia que passa el sol es pon més tard, així que continuem allargant el dia amb les sortides de tarda, aquesta vegada amb cinc components. Quedem a l’estació de Sant Boi a una hora determinada, però entre retards, problemes tècnics i de tamany,..., sortim bastant més tard del previst.
Amb les bicis, ja llestes, accedim al camí del riu, per seguir tota la seva riba. Quan sobrepassem una gran olivera prop del camp de .... (ara no recordo el nom, és aquest equip que l’any que ve jugarà a segona), aquest arbre ens indica que ja estem a El Prat i que ja hem deixat enrere Sant Boi. Quan arribem a Can Comas fem una matinera parada per dinar-berenar, sinó el grup no arribaria gaire més lluny. Un cop amb les piles carregades, seguim el nostre camí sense deixar el riu, bastant crescut aquest cop.
.
En el punt d’informació de Cal Tet, després d’hidratar-nos, ens desviem a la dreta fins a arribar a un carril bici asfaltat que ve del poble de El Prat i on ens trobem les hamaques (una bona excusa per descansar) per veure passar el avions sobre nostre, si allargues les mans gairebé els toques. Aquí veurem les maniobres d’aterratge, si no bufa fort vent de llevant, sinó ens perdrem l’espectacle. Continuem la nostra pedalada pel carril bici, ara deixem les maniobres d’aterratge per les d’enlairament, no podem competir amb la velocitat dels avions. El nostre carril finalitza a la platja de El Prat, i les fotografies també, ja que bufava fort vent, aixecant sorra i dificultant la nostra tornada.
.
Avui hem aprés com funciona, una mica, les pistes de l’aeroport:
Les pistes de l’aeroport funcionen segons bufi el vent, és qui mana. Aquí us deixo l’explicació més tècnica.
*El que ens hem perdut per falta de sol, és que es diu que si mires l’ombra de l’avió, passa a més velocitat que el propi avió, un efecte òptic pendent d’observar.
.
.
.
Foto 1: Un arbre fronterer, un punt clau de la sortida.
Foto 2: Les hamaques d'aterratge, el segon punt clau del dia.
Foto 3: L'avió s'acosta ...
Foto 4: ... i ens sobrepassa.
Foto 5: Cartell informatiu de com funcionen les pistes de l'aeroport.