dilluns, 13 de febrer del 2012

Com a mínim una.

Aquest cap de setmana vam passar-lo a Bielsa, havia de ser un cap de setmana complet d’escalada en gel, però per diferents motius només vam poder escalar una via, la primera i l’última de la temporada, però com a mínim una...
Dissabte vam partir des de l’antiga duana de Bielsa per un sender, el qual surt des de la vessant contraria a la de la Vall de Tringoniero, al costat de una petita borda en runes. El camí ascendeix ràpidament fent ziga-zagues dins d’un bosc de pins, i en una hora i escaig ens vam plantar al petit Circ de Liena. El circ és una paret rocosa amb unes set línees clares de gel a uns 1800 metres d’alçada aproximadament, als peus del Pic de Liena, de 2607 metres, i la Mota, de 2580 metres. Vam decidir fer la via situada més a l’esquerra i la més fàcil, ho desconeixíem, perquè les ressenyes s’havien quedat al cotxe. La via nomenada “Torrentera” va ser l’única escalada del dia, la intenció era ascendir alguna més, però el fred ens va congelar. Així que un cop feta i rapelada vam descendir i vam catalogar el dia, com el dia que havíem passat més fred, sort de la meva nova jaqueta.
Al dia següent vam acostar-nos a diferents cascades, però no vam clavar-hi cap piolet, “La nostalgia del irlandés” patia overbooking, la “Kagaforce” i les seves companyes del Sector Parador tenien mal gel o no estaven formades, com en el cas de la Brutal Fang, llàstima, hehehe!!!
!
TORRENTERA. Circo de Liena.
Data de l’escalada: 11 de febrer de 2012.
Orientació: Est.
Dificultat: II/2+, **, màxim 70º.
Llargada: 70 metres, amb descansos. Encara que el dia de l’ascensió per falta de neu, creiem que era més llarga.
Descens: Dos ràpels de 60 metres molt aprofitats, des d’arbres.
Observacions: Zona a evitar en cas de risc d’allaus, aquell dia la neu era escassa. Bona via per agafar contacte el primer dia d’escalada, llàstima que també va ser l’últim. Gel molt dur, els cargols no volien entrar.
Foto 1: David al primer ressalt, creiem que aquest ressalt amb força neu es deu trobar cobert.
Foto 2: David al segon ressalt.
Foto 3: Carles en l’inici del segon ràpel.
Foto 4: D’esquerra a dreta; Kagaforce, Trance Iniciático i Amenaza Subirana. A la part de dalt la Brutal Fang.